Polityka prywatności
Informacje ogólne
Administratorem serwisu jest Nowak, Dyś i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp. k. z siedzibą w Lublinie, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001061726 (dalej: Kancelaria).
Korzystanie z serwisu wiąże się ze zbieraniem danych jego użytkowników. Dane są zbierane w wyniku ich dobrowolnego podania w formularzu kontaktowym lub skorzystania z innych funkcjonalności, które umożliwiają podanie danych. Dane mogą być również gromadzone automatycznie w wyniku stosowania plików cookies.
Kancelaria dba o prawidłowe zabezpieczenie danych Użytkowników poprzez stosowanie odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych.
Bezpieczeństwo danych osobowych w trakcie przesyłu zapewnia stosowany przez Administratora protokół transmisji SSL. Protokół koduje dane przed ich wysłaniem
z przeglądarki Użytkownika i dekoduje po bezpiecznym dotarciu na serwer serwisu. Dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie niezbędnym do wykonania powierzonych im zadań.
Dane Inspektora Ochrony Danych
Kancelaria powołała Inspektora Ochrony Danych – Natalię Krzesaj – z którym można się skontaktować:
- pocztą elektroniczną na adres: iod@kancelaria-pn.pl
- pocztą tradycyjną na adres: Inspektor Ochrony Danych Nowak, Dyś i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp. k., ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin.
Przetwarzanie danych osobowych użytkowników
Kancelaria jest administratorem danych osobowych użytkowników serwisu zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Dane osobowe są przetwarzane przez Kancelarię w następujących celach:
- prowadzenia korespondencji z osobą, która wypełniła formularz kontaktowy oraz informowania o wykonywaniu zawodu jako realizacji prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii tj. informowania potencjalnych klientów o świadczonych usługach (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- prowadzenia działań analitycznych i statystycznych jako realizacji prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii polegającego na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników oraz badania preferencji w celu poprawy funkcjonalności i świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- umówienia konsultacji lub zlecenia usług tj. czynności przygotowawczych przed zawarciem umowy na żądanie użytkownika lub zawarcia z nim umowy z Kancelarią (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
Okresy przechowywania danych osobowych
Okres przechowywania danych osobowych zależy od celu ich przetwarzania. Dane są przetwarzane nie dłużej niż to konieczne dla realizacji celu ich zebrania. Dane zbierane w celu:
- informowania o wykonywaniu zawodu są przetwarzane:
– do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub
– do czasu wycofania zgody na otrzymywanie informacji handlowej lub na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego,
- innych celów realizowanych w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora są przetwarzane do czasu ich realizacji lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- konsultacji – do czasu zakończenia konsultacji
- zawarcia i wykonania umowy – do czasu rozliczenia umowy,
- świadczenia pomocy prawnej – przez okres 10 lat od końca roku w którym zakończyło się postępowanie w sprawie, zgodnie z przepisami Prawa o adwokaturze oraz ustawy o radcach prawnych
Skutki odmowy podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, a skutkiem niepodania danych osobowych są następujące:
- w związku z podjętą komunikacją – brak możliwości udzielenia odpowiedzi;
- w związku z potrzebą skorzystania z konsultacji on-line lub zapytaniem o udzielenie pomocy prawnej – brak możliwości umówienia spotkania lub udzielenia pomocy prawnej;
- w związku z kontaktem za pośrednictwem formularza kontaktowego – brak możliwości wysłania formularza i uzyskania oferty,
- w związku z prowadzeniem działań analitycznych za pomocą cookies – nieuwzględnienie preferencji użytkownika dotyczących korzystania z serwisów i kont w pracach nad jego przystępnością i intuicyjnością;
Odbiorcy danych osobowych
Podane przez Użytkownika dane osobowe udostępnione będą:
- podmiotom zewnętrznym zapewniającym wsparcie z zakresu IT, hostingu, prowadzenia stron internetowych i kont w mediach społecznościowych,
- podmiotom uprawnionym do ich uzyskania, jeżeli przepisy prawa tego wymagają.
Prawa Użytkownika
Użytkownik ma prawo żądać:
– dostępu do swoich danych osobowych, w tym potwierdzenia ich przetwarzania, otrzymania kopii danych oraz informacji o przetwarzaniu danych,
– sprostowania nieprawidłowych danych osobowych lub uzupełnienia niekompletnych danych,
– usunięcia danych, o ile nie zachodzą żadne wyłączenia do realizacji tego prawa,
– ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych przepisami RODO,
– przenoszenia danych, w tym otrzymania ich w formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub żądania ich przesłania innemu administratorowi,
– wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie w celach wynikających z realizacji prawnie uzasadnionych interesów administratora jeśli jest to uzasadnione jego szczególną sytuacją,
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w celach marketingu bezpośredniego (informowania o wykonywaniu zawodu) w każdym czasie
– wycofania zgody na przedstawienie informacji handlowej przy użyciu telekomunikacyjnego urządzenia końcowego lub automatycznych systemów wywołujących w każdym czasie.
Użytkownik jest uprawniony do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych
w każdym czasie, a cofnięcie zgody nie wpływa na wcześniejsze przetwarzanie danych.
Użytkownik może wnieść skargę w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Zakres zbieranych danych osobowych jest ograniczony do niezbędnego minimum.
Aby skorzystać ze swoich praw należy skontaktować się z administratorem danych i wskazać, jakie uprawnienie i w jakim zakresie użytkownik chce realizować.
Współadministrowanie – FACEBOOK
Współadministratorem danych osobowych jest Meta Platforms Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Irlandia) w związku z prowadzeniem Fanpage na Facebooku, w zakresie danych dotyczących statystyk strony oraz działań które wywołują te statystyki, w tym działań reklamowych. Zasady wspólnego administrowania danymi wymagane art. 26 RODO, zostały opisane w załączniku do Regulaminu Facebooka (https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum).
Współadministrowanie obejmuje zbiorczą analizę danych w celu wyświetlania statystyk
aktywności użytkowników Fanpage Administratora.
Zakres odpowiedzialności Meta Platforms Ireland Ltd za przetwarzanie Twoich danych we
wskazanych celach:
1) posiadanie podstawy prawnej dla przetwarzania danych na potrzeby statystyk strony;
2) zapewnienie realizacji praw osób, których dane dotyczą;
3) zgłaszanie naruszeń do organu nadzorczego oraz zawiadamianie, osób których dotyczyło
naruszenie o zdarzeniu;
4) zapewnienie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich danych.
Zakres odpowiedzialności Administratora za przetwarzanie Twoich danych:
1) posiadanie podstawy prawnej do przetwarzania danych na potrzeby statystyk;
2) zrealizowanie obowiązków informacyjnych w zakresie realizowanych przez Administratora celów przetwarzania.
Głównym organem nadzorczym w zakresie wspólnego przetwarzania danych jest irlandzka
Komisja ds. ochrony danych (niezależnie od zapisów art. 55 ust. 2 RODO).
Szczegółowe informacje dotyczące wzajemnych uzgodnień pomiędzy administratorami są
dostępne na stronie: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum
Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych przez Meta Platforms Ireland są dostępne
na stronie: https://www.facebook.com/privacy/explanation
Odnośniki do innych stron
Na stronie internetowej www.kancelaria-pn.pl znajdują się również odnośniki do innych stron internetowych. Zasady korzystania ze stron internetowych i zachowania prywatności użytkowników stron, do których użytkownik zostaje przekierowany za pomocą odnośnika, są zamieszczone na tych stronach.
Zmiany w polityce prywatności
Kancelaria może zmienić obowiązującą politykę prywatności, w szczególności w celu jej dostosowania do wymogów określonych obowiązującymi przepisami prawa, informując o dokonanych zmianach na stronie internetowej www.kancelaria-pn.pl.
Pliki cookies
Zgodnie z ogólnie przyjętą praktyką, niniejsza strona przechowuje zapytania HTTP, które są pobierane automatycznie od użytkowników odwiedzających stronę (zwane „plikami Cookies”). Informacje zapisane w plikach Cookies, serwer strony Spółki może odczytać przy ponownym połączeniu się z tego komputera. Korzystanie z witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na umieszczenie plików Cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Każdy użytkownik ma możliwość wyłączenia plików Cookies dokonując odpowiedniej konfiguracji przeglądarki.
Pliki Cookies zawierają między innymi następujące dane:
- IP komputera,
- informacja zawarta w plikach cookies lub innych podobnych technologiach,
- dane dotyczące sesji,
- dane przeglądarki internetowej,
- dane dotyczące urządzenia,
- dane dotyczące aktywności w Serwisie.
Zebrane pliki Cookies są przez Kancelarię przechowywane przez czas nieokreślony wyłącznie w celach pomocniczych, służących do administrowania stroną. Informacje w nich zawarte są ujawniane jedynie osobom upoważnionym do administrowania serwerem strony. Spółka wykorzystuje pliki Cookies wyłącznie w celach statystycznych oraz celem dopasowania zawartości i układu strony do potrzeb odwiedzających ją użytkowników.
Google Analytics
Niniejsza witryna internetowa korzysta z Google Analytics, usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google, Inc. („Google”). Google Analytics używa „plików cookies” (o których mowa powyżej) w celu umożliwienia witrynie przeanalizowania sposobu, w jaki użytkownicy z niej korzystają. Informacje generowane przez „pliki cookie” na temat korzystania z witryny przez użytkownika (włącznie z jego adresem IP) będą przekazywane spółce Google i przechowywane przez nią na serwerach w Stanach Zjednoczonych.
Google będzie korzystała z tych informacji w celu oceny korzystania z witryny przez użytkowników, tworzenia raportów dotyczących ruchu na stronach dla operatorów witryn, oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na witrynach internetowych i korzystaniem z Internetu. Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google. Google nie będzie łączyła adresu IP użytkownika z żadnymi innymi danymi będącymi w jej posiadaniu. Użytkownik może zrezygnować z „plików cookies” wybierając w przeglądarce ustawienia, o których mowa powyżej.
Korzystając z niniejszej witryny internetowej wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie przez Google dotyczących Państwa danych w sposób i w celach określonych powyżej.
Google Tag Manager
Google Tag Manager jest systemem do zarządzania tagami i kodami umieszczanymi na stronach internetowych lub profilach w mediach społecznościowych. W ramach Google Tag Manager Google może zbierać informacje np. o sposobach korzystania z usługi i tagów oraz o stosowanych tagach. Dane są używane zgodnie z polityką prywatności Google. Polityka prywatności Google dostępna pod adresem: https://policies.google.com/privacy.
Facebook Piksel
Korzystamy z Facebook Piksel, który umożliwia wyświetlanie reklam Kancelarii na portalu Facebook jego użytkownikom portalu Facebook, którzy wykazali zainteresowanie materiałami publikowanymi przez Spółkę w sieci Internet lub interesują się materiałami tego rodzaju. Funkcja Facebook Pixel pozwala również na uzyskanie statystyk dotyczących korzystania ze Strony. Więcej: https://www.facebook.com/business/help/651294705016616, wyłączenie Pixel: https://de-de.facebook.com/business/help/1415256572060999?helpref=uf_permalink albo na stronie https://www.facebook.com/settings?tab=ads. W celu wyłączenia funkcji należy zalogować się do portalu Facebook.
Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
Wersja: 07.01.2025 r.